خانه / علوم انسانی / چارچوب مبانی نظری وفصل دوم تحقیق اختلال نقص توجه – بیش فعالی رشته علوم انسانی docx
چارچوب مبانی نظری وفصل دوم تحقیق اختلال نقص توجه بیش فعالی

چارچوب مبانی نظری وفصل دوم تحقیق اختلال نقص توجه – بیش فعالی رشته علوم انسانی docx

به صفحه دریافت چارچوب مبانی نظری وفصل دوم تحقیق اختلال نقص توجه – بیش فعالی خوش آمدید.

امیدواریم که چارچوب مبانی نظری وفصل دوم تحقیق اختلال نقص توجه – بیش فعالی همان چیزی باشد که نیاز دارید.

قسمتی از متن و توضیحات چارچوب مبانی نظری وفصل دوم تحقیق اختلال نقص توجه – بیش فعالی را در زیر مشاهده می کنید.

چارچوب مبانی نظری وفصل دوم تحقیق اختلال نقص توجه بیش فعالی

فرمت فایل: docx

تعداد صفحات: 24

حجم فایل: 31 کیلو بایت

مشخصات این متغیر:
منابع: دارد
پژوهش های داخلی و خارجی: دارد
کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
تعداد صفحه: 24صفحه
نوع فایل:word

توضیحات از متن فایل

در سالیان اخیر، اختلال نقص توجه / بیش فعالی(ADHD) از نظر بالینی، پژوهشی و اجتماعی مورد توجه زیادی قرار گرفته است. اگرچه این اختلال از جمله مواردی است که بیش از صد سال از توصیف آن می­گذرد و در طول زمان با عناوین مختلفی از آن یاد شده است. درسال 1863 پزشکی آلمانی به نام هنریش هافمن در قطعه شعر طنزآمیزی، نوجوانی به نام فیلیپِ بی قرار را توصیف کرد و بدین ترتیب این اختلال برای اولین بار به نام همین پزشک نامگذاری شد. بعد از آن در اوایل قرن بیستم جورج استیل­، کودکان بیش فعال و تکانشگر را به عنوان کودکانی فاقد مهار ارادی و کنترل اخلاقی توصیف کرد، توصیفات وی با علائم و نشانه­های کودکان مبتلا به ADHD نوع مرکب همراه با اختلال سلوک مطابقت دارد. بدین ترتیب، این نخستین بار بود که اختلال در کنترل تکانه و بی توجهی به عنوان یک اختلال مستقل از صدمه مغزی یا عقب ماندگی ذهنی معرفی می­شود. چند سال بعد در سال 1918 و اندکی پس از جنگ جهانی اول، مشکلات رفتاری مشابهی در بازماندگان آنسفالیت دیده شد که تحت عنوان «سندرم بیش فعالی» تعریف شدند.

فایل مفید دیگر:  چارچوب مبانی نظری وپیشینه پژوهش افسردگی رشته روانشناسی و علوم تربیتی docx

سایر اسامی این اختلال عبارتند از «آسیب مغزی خفیف»، «اختلال عملکرد مغزی خفیف» و «واکنش بیش فعالی دوران کودکی». به کارگیری اصطلاح «اختلال نقص توجه / بیش فعالی» اولین بار در نسخه سوم راهنمایی تشخیص بیماریهای روانی DSM-Ш-TRمطرح شده است.

  • · تعریف اختلال و زیر دسته های آن :

چهارمین نسخه راهنمایی تشخیص بیماری­های روانی (DSM lV-TR)، ADHD را به عنوان یک وضعیت پیچیده عصبی-رشدی که براساس وجود الگوی پایدار نقص توجهی و یا بیش فعالی و رفتارهای تکانشی به عنوان ویژگی های بسیار تکرار پذیر و شدیدتر از میزان قابل مشاهده در همتاهای رشدی آنها تعریف می­کند. آنچه موجب تمایز ADHD می­شود این است که سطح و میزان فعالیت، آشفتگی، بیقراری و رفتارهای تکانشی کودک با سطح رشدی-تکاملی فرد تناسب و همخوانی ندارد و همچنین موجب بروز اختلال و آسیب در عملکردهای هنجار می­شود، که البته این امر در محیط های مختلف نظیر خانه و مدرسه رخ می­دهد. اختلال نقص توجه / بیش فعالی در DSM lV-TR در قالب زیر دسته هایی طبقه بندی شده است.


 


از این که از سایت ما اقدام به دانلود فایل ” چارچوب مبانی نظری وفصل دوم تحقیق اختلال نقص توجه – بیش فعالی ” نمودید تشکر می کنیم

هنگام دانلود فایل هایی که نیاز به پرداخت مبلغ دارند حتما ایمیل و شماره موبایل جهت پشتیبانی بهتر خریداران فایل وارد گردد.

فایل – چارچوب مبانی نظری وفصل دوم تحقیق اختلال نقص توجه – بیش فعالی – با برچسب های زیر مشخص گردیده است:
چارچوب مبانی نظری وفصل دوم تحقیق اختلال نقص توجه بیش فعالی;چارچوب مبانی نظری; وفصل دوم تحقیق ;اختلال نقص توجه بیش فعالی

جعبه دانلود

برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

همچنین ببینید

بررسی جرائم زنان در زندان بجنورد و تاثیر کارکرد زندان بر آنان و خانواده شان رشته علوم انسانی doc

جرم و پدیده مجرمانه فرآیند پیچیده ای است و از عوامل مختلفی ناشی می شود هیچ گاه نمی توان برا ی یک پدیده ی مجرمانه دلیل منحصری ذکر کرد همواره چندین عامل مختلف در کنار هم جمع شده و سبب بروز یک پدیده مجرمانه در فرد می شوند امامیزان تاثیر گذاری هر یک از این عوامل بسته به مورد متفاوت است جرم شناسان با بررسی های به عمل آمده علل وقوع جرم را در علل فرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *