خانه / مدیریت / مبانی نظری و پیشینه تحقیق بانکداری الکترونیک در ایران و مالزی رشته مدیریت docx
مبانی نظری و پیشینه تحقیق بانکداری الکترونیک در ایران و مالزی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بانکداری الکترونیک در ایران و مالزی رشته مدیریت docx

به صفحه دریافت مبانی نظری و پیشینه تحقیق بانکداری الکترونیک در ایران و مالزی خوش آمدید.

امیدواریم که مبانی نظری و پیشینه تحقیق بانکداری الکترونیک در ایران و مالزی همان چیزی باشد که نیاز دارید.

قسمتی از متن و توضیحات مبانی نظری و پیشینه تحقیق بانکداری الکترونیک در ایران و مالزی را در زیر مشاهده می کنید.

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بانکداری الکترونیک در ایران و مالزی

فرمت فایل: docx

تعداد صفحات: 158

حجم فایل: 286 کیلو بایت

جزئیات:

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :انگلیسی و فارسی دارد (به شیوهAPA)

فهرست

تاریخچه و چگونگی پیدایش بانکداری…………………………………………………………………………………………….11

تاریخچه پیدایش بانکداری الکترونیکی…………………………………………………………………………………………..12

دوره اول: اتوماسیون پشت باجه………………………………………………………………………………………………………13

دوره دوم: اتوماسیون جلوی باجه…………………………………………………………………………………………………….13

دوره سوم: متصل کردن مشتریان به حسابهایشان………………………………………………………………………….14

دوره چهارم: یکپارچه سازی سیستمهاو مرتبط کردن مشتری با تمامی عملیات بانکی………………..15

مقایسه بانکداری سنتی با بانکداری الکترونیکی……………………………………………………………………………..17

انتقال الکترونیکی وجوه…………………………………………………………………………………………………………………..19

مفهوم انتقال الکترونیکی وجوه……………………………………………………………………………………………………….20

اهمیت و جایگاه انتقال الکترونیکی…………………………………………………………………………………………………23

مزایا وویژگیهای بکارگیری انتقال الکترونیکی وجوه………………………………………………………………………24

نحوه عملکرد انتقال الکترونیکی وجوه…………………………………………………………………………………………….26

انواع سیستمهای انتقال الکترونیکی وجوه………………………………………………………………………………………27

بانکداری الکترونیکی مصرف کننده(در سطح مشتری)………………………………………………………………….28

ماشین خود پرداز…………………………………………………………………………………………………………………………….28

ماشین های نقطه فروش…………………………………………………………………………………………………………………29

بانکداری تلفنی………………………………………………………………………………………………………………………………..30

بانکداری اینترنتی……………………………………………………………………………………………………………………………31

بانکداری خانگی/دفتری…………………………………………………………………………………………………………………..31

بانکداری الکترونیکی بین بانکی……………………………………………………………………………………………………..32

کارتهای پلاستیکی(بانکی)در بانکداری الکترونیکی……………………………………………………………………….33

معماری سیستم های پرداخت الکترونیکی…………………………………………………………………………………….35

ویژگی سیستمهای پرداخت الکترونیکی مناسب……………………………………………………………………………35

سوئیفت…………………………………………………………………………………………………………………………………………..37

کارتهای بانکی(اعتباری)…………………………………………………………………………………………………………………38

تعریف و مفهوم کارتهای بانکی(اعتباری)……………………………………………………………………………………….38

تاریخچه کارتهای اعتباری………………………………………………………………………………………………………………39

مزایای استفاده از کارتهای اعتباری………………………………………………………………………………………………..41

انواع کارتهای اعتباری…………………………………………………………………………………………………………………….42

انواع کارت از لحاظ فناوری ساخت………………………………………………………………………………………………..44

انواع کارتها به لحاظ گستره جغرافیایی کاربرد………………………………………………………………………………47

مسائل و مشکلات کارتهای اعتباری(بانکی)…………………………………………………………………………………..48

پول الکترونیکی………………………………………………………………………………………………………………………………49

تعریف پول الکترونیکی…………………………………………………………………………………………………………………..49

اهمیت و مزایای پول الکترونیکی…………………………………………………………………………………………………..50

انواع پول الکترونیکی……………………………………………………………………………………………………………………..54

معایب و پیامدهای منفی پول الکترونیکی…………………………………………………………………………………….55

پرداخت الکترونیکی صورت حسابها………………………………………………………………………………………………57

بررسی وضعیت بانکداری الکترونیکی در ایران……………………………………………………………………………..58

تاریخچه بانکداری در ایران……………………………………………………………………………………………………………58

بانکداری الکترونیکی در ایران……………………………………………………………………………………………………….59

کارتهای بانکی در ایران………………………………………………………………………………………………………………….60

شبکه تبادل اطلاعات بانکی(شتاب)………………………………………………………………………………………………63

مرکز هماهنگی تبادل اطلاعات بین بانکی(مهتاب)……………………………………………………………………..64.

سوئیفت………………………………………………………………………………………………………………………………………….64

VSAT…………………………………………………………………………………………………………………………………………65

سیستمهای یکپارچه بانکی……………………………………………………………………………………………………………67

تلفن بانک………………………………………………………………………………………………………………………………………67

تجارت بانکهای کشور در خصوص بانکداری الکترونیکی………………………………………………………………67

سیستم مالی مالزی……………………………………………………………………………………………………………………….75

ساختار سیستم مالی در مالزی……………………………………………………………………………………………………..75

سیستم بانکی در مالزی………………………………………………………………………………………………………………..78

بانکهای تجاری………………………………………………………………………………………………………………………………78

شرکتهای مالی……………………………………………………………………………………………………………………………..79

بانکهای سرمایه ای……………………………………………………………………………………………………………………….80

بانکداری اسلامی…………………………………………………………………………………………………………………………..80

موسسات تنزیل…………………………………………………………………………………………………………………………….81

فاتر نمایندگی بانکهای خارجی در مالزی…………………………………………………………………………………….82

بانکداری الکترونیکی در مالزی……………………………………………………………………………………………………..82

دستگاه خود پرداز…………………………………………………………………………………………………………………………83

بانکداری تلفنی……………………………………………………………………………………………………………………………..85

بانکداری تلفن همراه…………………………………………………………………………………………………………………….85

بانکداری کامپیوتر شخصی……………………………………………………………………………………………………………86

مرکز بانکداری اتوماتیک……………………………………………………………………………………………………………….86

بانکداری اینترنتی در مالزی…………………………………………………………………………………………………………87

بانکداری مجازی……………………………………………………………………………………………………………………………88

مزایای بانکداری مجازی……………………………………………………………………………………………………………….91

بررسی و تحلیل اشکالات وارده بر بانکداری مجازی……………………………………………………………………93

امنیت در بانک مجازی…………………………………………………………………………………………………………………95

بانکداری مجازی در مالزی……………………………………………………………………………………………………………96

1-2-تاریخچه و چگونگی پیدایش بانکداری

پیدایش بانکداری به قرنها پیش باز می گردد . در آن موقع اهداف بانکداری با زمان حال متفاوت بوده است ، قرنها پیش دریافت بهره قرض و کارمزد حفظ امانت ، سود قابل توجهی به همراه داشت . این موضوع به تدریج حس رقابت برخی از افراد را برانگیخت و با وجود مشکلات عدیده ای که برای جلب اعتماد عمومی داشتند اولین موسسات خصوصی ، جذب سپرده های مردم را راه انداختند . در اندک زمانی این مؤسسات توانستند فعالیتهای خود را از محدوده جذب سپرده و قرض دادن اموال خود و دیگران ، به خدمات بیشتری چون نقل و انتقال وجوه در داخل ، خرید و فروش انواع پولهای خارجی و در مواردی ایجاد اسناد اعتباری گسترش دهند . در نتیجه اولین بانک های خصوصی تشکیل گردید . این بانکها نه تهاه برای حفظ و نگهداری سپرده ها چیزی نمی گرفتند ، بلکه حاظر بودند در مقابل سپرده گذاری ، چند درصدی به عنوان پاداش بپردازند و این امر موجب روی آوردن مردم به سمت بانکهای خصوصی گردید . این روند به این صورت ادامه داشت و تحول اساسی زمانی رخ داد که صرافان می توانستند ، بجای پول نقد برای قرض گیرنده نیز رسید بپردازند و اینجا بود که مهمترین تحول در عرصه بانکداری یعنی خلق پول اعتباری صورت پذیرفت و به این ترتیب صرافان توانستند متناسب با اعتبارشان چند برابر اندوخته های مردم رسید بینشان پخش کنند و پولهای واقعی را به عنوان پشتوانه برای مراجعات احتمالی نگه داشته و با این ابداع حرفه صرافی و بانکداری به یکی از پر درآمدترین مشاغل تبدیل گردید . بعد از تسلط کلیسا بر امور مردم به دلیل سخت گیری های شدید مقامات کلیسا در مقابل قرض های با بهره ، این حرفه با مشکل جدی مواجه گشته و تا حدود زیادی از رونق افتاد. در این دوران گردانندگان عمده چنین مراکزی ، یهودیان بودند. چرا که طبق تفسیرشان از آیین یهود گرفتن ربا و بهره از غیر یهودی را مجاز می دانستند . با پایان جنگهای صلیبی و آشنایی اروپاییان با کشورهای مسلمان و فرهنگ و تمدن اسلامی ، دوره جدیدی از تجارت و بازرگانی بین الملل بین شرق و غرب شکل گرفت و در قرنهای چهارده و پانزده میلادی اهمیت فوق العاده ای یافت . گسترش بازرگانی ، تنوع پولهای رایج ، مشکلات نقل و انتقال مسکوکات ، نیاز تجار و پیشه وران به سرمایه های مالی و …….. عوامل مختلفی بودند که ضرورت تجدید حیات مؤسسات پولی و بانکی را طلب می کرد

فایل مفید دیگر:  مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعارض نقش رشته مدیریت doc

 


از این که از سایت ما اقدام به دانلود فایل ” مبانی نظری و پیشینه تحقیق بانکداری الکترونیک در ایران و مالزی ” نمودید تشکر می کنیم

هنگام دانلود فایل هایی که نیاز به پرداخت مبلغ دارند حتما ایمیل و شماره موبایل جهت پشتیبانی بهتر خریداران فایل وارد گردد.

فایل – مبانی نظری و پیشینه تحقیق بانکداری الکترونیک در ایران و مالزی – با برچسب های زیر مشخص گردیده است:
مبانی نظری و پیشینه تحقیق بانکداری الکترونیک در ایران و مالزی;پیشینه تحقیق بانکداری الکترونیک در ایران و مالزی;مبانی نظری بانکداری الکترونیک در ایران و مالزی;مبانی نظری;پیشینه تحقیق;بانکداری الکترونیک در ایران و مالزی

جعبه دانلود

برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

همچنین ببینید

دانلود کلیات مدیریت رشته مدیریت zip

دانلود کلیات مدیریت تحقیق کلیات مدیریت مقاله کلیات مدیریت کلیات مدیریت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *