تحقیق روش گرادیان

در گذشته تعداد زیادی مدلهای مختلف با استفاده از مطالب مشاهده شده در جهت برآورد یا تنظیم ماتریسهای OD پیشنهاد شده بود

به صفحه دریافت تحقیق روش گرادیان خوش آمدید.

امیدواریم که تحقیق روش گرادیان همان چیزی باشد که نیاز دارید.

قسمتی از متن و توضیحات تحقیق روش گرادیان را در زیر مشاهده می کنید.

در گذشته تعداد زیادی مدلهای مختلف با استفاده از مطالب مشاهده شده در جهت برآورد یا تنظیم ماتریسهای OD پیشنهاد شده بود

دسته بندی ریاضی
فرمت فایل doc
تعداد صفحات 19
حجم فایل 168 کیلو بایت

روش گرادیان

خلاصه :
در گذشته تعداد زیادی مدلهای مختلف با استفاده از مطالب مشاهده شده در جهت برآورد یا تنظیم ماتریسهای OD پیشنهاد شده بود . در حالیكه این مدلها از نظر فرمولاسیون ریاضی متفاوت بودند و از نظر تفسیر نیز متفاوت بودند . تمامی آنها در این حقیقت كه استفاده از آنها برای شبكه های در اندازه واقعی مشكل است مشترك بودند . این ناشی از پیچیدگی محاسبات كه در آنها درگیر است و احتیاج برای نرم افزار خیلی تخصصی برای انجام دادن آنها است .
در این مقاله ما یك مدل بر پایه گرادیان كه قابل اعمال در شبكه های در بعد بزرگ است ارائه می كنیم . از نظر زیاضی مدل به شكل یك مسئله حداقل سازی محدب در جائیكه توسط دنبال كردن جهت نزولی ترین شیب ما می توانیم تضمین كنیم كه ماتریس OD اصلی بیش از حد لازم تغییر پیدا نكرده است ، فرموله شده است .
ما نمایش می دهیم كه چگونه این تنظیم مدل درخواستی می تواند بدون احتیاج به گسترش هیچگونه نرم افزار جدید اجرا شود . بلكه تنها توسط استفاده از اقلام موجود از یك بسته برنامه ریزی حمل و نقل قابل اجرا خواهد بود . از آنجائیكه یك قلم از مراحل تنظیم اساساً در دو انتخاب تعادلی در شبكه م.ورد نظر وجود دارند ، این روش حتی در شبكه ها و ماتریس ها در مقیاس بزرگ قابل اعمال است . تا به اینجا ، مدلها بطور موفقی در چندین پروژه ملی و شهری در سوئیس ، سوئد و فنلاند با استفاده از شبكه هایی تا حد 522 منطقه ترافیكی و 12460 سفر اعمال شده است . برخی از نتایج این مطالعه نشان داده خواهد شد .
كلمات كلیدی : برآورد ماتریس O-D ، انتخاب تعادلی ، روش گرادیان .

مقدمه :
تقریباً در تمامی كاربردهای برنامه ریزی حمل و نقل ، اطلاعات ورودی كه بدست
می آید نشان از همه چیز مشكل تر و گران تر است . ماتریس درخواست مبدا – مقصد است . از آنجائیكه اطلاعات درخواستی بطور مستقیم قابل مشاهده نیست ، باید توسط تحقیقات دقیق و گران قیمت جمع آوری شود كه درگیر با مصاحبه های در منزل و در جاده ها یا روشهای پیچیده علامت گذاری یا نشانه گذاری است . برعكس حج سفرهای مشاهده شده به آسانی و با دقت قابل قبولی توسط شمارش در نقاط خاصی از سفر یا دستی یا اتوماتیك با استفاده از دستگاههای شمارنده مكانیكی یا القایی قابل بدست آمدن است . بنابراین تعجب آور نیست كه مقدار چشم گیری از تحقیقات در جهت بررسی احتمال برآورد یا بهبود یك ماتریس درخواست مبدا – مقصد با
حجم های مشاهده شده روی سفرهایی در شبكه مورد نظر انجام می شود .
تعداد زیادی از مدلها در گذشته پیشنهاد شده است . Vanvilet – (1980) willumsen , vanzuylen و (1981)willumsen – (1982)Nguyen – Vanzuylen و Branston (1982) – (1987)spiess . این مدلها در حالیكه خیلی از لحاظ تئوریكی جالب هستند ، تاكنون از لحاظ عملی ارتباط كمی داشته اند . این ناشی از زمان زیادی است كه صرف محاسبات می شود و كاربرد در مسائل در بعد كوچك است . آنچه كه ما خیلی خوب می دانیم این است كه هیچكدام از این روشها بطور موفق به شبكه های در ابعاد وسیع و بزرگ با صدها منطقه ترافیكی و هزاران سفر شبكه ای اعمال نشده است . اكثر این روشهای سنتی به شكل مسائل اپتیمم سازی كه در آنها تابع هدف هماهنگ با برخی توابع فاصله بین یك ماتریس درخواست اولیه و درخواست نتیجه شده g قابل فرموله شدن هستند . سپس مسائل محدود كننده در جهت نزدیك كردن حجم های انتخاب شده به حجم های مشاهده شده در نقاط شمارش استفاده می شوند . (توجه داشته باشید كه برخی فرمولاسیون ها VanZuylen و (1982)Branston مسائل محدود كننده در آنها دخیل می شوند و بنابراین بعنوان اصطلاحات اضافی در توابع هدف ظاهر می شوند . )
در بخشهای زیر ما یك مدل جدید كه مناسب برای كاربردهای در مقیاس بزرگ است را تشریح می كنیم . ما نشان می دهیم كه چگونه این مدل بدون احتیاج به گسترش هیچگونه برنامه جدیدی قابل اجرا است ، اما به جای آن با استفاده از نسخه استاندارد از بسته برنامه ریزی حمل و نقل EMME/2 استفاده می شود . در نهایت ما نتایج برخی كاربردهای در مقیاس شهری و ملی را كه در آنها مدل جدید ما اخیراً استفاده شده را خلاصه می كنیم .

روش گرادیان :
در این مقاله یك نوع جدید از مدلها پیشنهاد شده است . همچنین بعنوان یك مسئله اپتیمم سازی فرموله شده است . اما در اینجا تابع هدف برای اینكه حداقل سازی شود آنرا در فاصله بین حجمه ی مشاهده شده و انتخاب شده در نظر گرفته ایم . آسان ترین تابع از این نوع جذر جمع اختلاف ها ، كه به مسئله حداقل سازی هدایتمان می كند می باشد .

جعبه دانلود

برای خرید و دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *